Bangkok-Kanchanaburi-Lopburi-Bangkok - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Stefan Hoof - WaarBenJij.nu Bangkok-Kanchanaburi-Lopburi-Bangkok - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Stefan Hoof - WaarBenJij.nu

Bangkok-Kanchanaburi-Lopburi-Bangkok

Door: Stefan van Hoof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Februari 2014 | Myanmar, Rangoon

Ter land, ter zee en in de lucht. De reis vanuit Koh Samui naar Bangkok verliep soepel. Rond 12 uur pikte een klein busje ons op bij het hotel. Hij bracht ons naar de boot. De boot had wel een beetje vertraging opgelopen maar nadat hij gearriveerd was ging alles vlot. Na zo'n anderhalf uur varen kwamen we aan op het vaste land en daar stond al een grote bus te wachten om ons naar het vliegveld te brengen. Eenmaal op het vliegveld, koffers gedropt, ingecheckt en wat gegeten. De prijzen op het vliegveld van het eten en drinken vielen mee aangezien er heel veel lokale mensen via dit vliegveld reizen. Het vliegen stelde ook niks voor en na een klein uurtje arriveerden we al in Bangkok, even de bagage van de band gehaald en in een taxi gesprongen die ons naar het hotel bracht. Normaal is het op de snelwegen heel druk maar nu, aangezien het iets later op de avond was was er geen hond op de weg en dus arriveerden we al snel bij ons hotel. We slapen in de wijk Banglamphu, in de buurt van Kao San Road, de beroemdste backpackersarea van de wereld. Nadat we bij het hotel ingecheckt hadden zijn we vrijwel meteen op pad gegaan. We wilde het parkje gaan bekijken maar dat was helaas gesloten. Hierna zijn we via Rambuttri Road naar Kao San Road gelopen. Alle straatjes zijn hier gezellig, winkeltjes terrasjes restaurantjes enz. Er lopen hier alle soorten en maten mensen rond vanuit de hele wereld. Nadat we hier wat rondgewandeld hadden zijn we lekker op het terras gaan zitten bij dezelfde bar als waar ik oud op nieuw gevierd heb. Ze hebben hier elke avond live muziek en de prijs van de drank is schappelijk. Het is heerlijk om hier op het terras te zitten, er komen continu mensen voorbij en je komt hier makkelijk in contact met andere mensen. Nadat we gezellig het nodige gedronken hadden zijn we met zijn 3-en voor een voetmassage gegaan. Mijn ma vond het heerlijk en bij mijn pa ging het wel, de mijne was zijn geld niet waard. Maarja, toch wel ff lekker in een relaxe stoel gelegen. Hierna hebben we nog een pad Thai op de straat gescoord en nadat we die ophadden gingen we nog op jacht naar een Irish Coffee. Deze missie was wat moeilijker dan gedacht en na een x aantal mislukte pogingen zijn we maar te bed gegaan. De dag erna zijn we op ons gemak ergens gaan ontbijten. Hierna zijn we onze spullen gaan pakken en toen zijn we met de taxi naar het treinstation Thonburi gegaan. Vanuit hier kan je met de lokale trein naar Kanchanaburi, een ritje van zo'n 3 uur en het kost maar 100 Baht per persoon. We waren eigelijk veelte vroeg bij het station, maar we hebben toen lekker wat gegeten en ons ma had de fruitboer nog overvallen. Om 13:55 vertrok de trein, we hadden een mooi plekkie. Ik vind het leuk hier om met de trein te reizen. Je zit redelijk comfortabel en omdat alle ramen openstaan waai je lekker uit. Deze reis ging vlot en rond half 5 arriveerden we al in Kanchanaburi. In de songthaew gesprongen die ons naar het centrum bracht. Nu nog op zoek naar een slaapplaats. Ik wist wel de nodige adresjes maar mijn pa en ma wilden een zwembad, die luxe heb ik niet zo vaak en ik wist dus ook niet waar we moesten zijn. Mijn pa ging wat rondwandelen door de straat om te kijken of hij iets kon vinden. Ondertussen ben ik bij een restaurantje naar binnen gegaan waarvan ik de eigenaresse ken. De vorige keer dat ik hier was was ze hoogzwanger dus ik wilde ff de baby checken :-) Het was een jongetje, de naam was moeilijk en die ben ik helaas vergeten. Nadat ik hier even bijgebuurt had kwam mijn pa al terug met het nieuws dat hij wat gevonden had. Nadat we daarheen gewandeld waren en nadat we de kamers gezien hadden wilde we inchecken maar toen bleek dat het maar voor 1 nacht beschikbaar was...pfff! Maar na 5 minuten hadden we al een heel mooi hotel gevonden. Hier konden we maar voor 2 nachten inchecken maar dat is al heel wat beter dan 1. Nadat we onze spullen in de kamer gedropt hadden en nadat we onszelf opgefrist hadden zijn we naar de lokale avondmarkt gewandeld. Onderweg daarheen kwam ik nog een aantal bekende van me tegen, erg leuk! Na zo'n 10 minuten wandelen waren we op de markt en we hadden daar echt elk kraampje afgestruind op zoek naar een goed telefoonhoesje...tevergeefs. Ook hebben ze hier een hele rij vol met streetfood maar we hadden deze keer niks gegeten. We besloten terug te gaan naar het centrum waar we lekker bij de 10 Baht bar hebben zitten drinken. De 10 Baht bar is een heel klein barretje op straat waar het altijd heel gezellig is. Het meisje die daar elke dag achter de bar staat is echt superrrrraardig :-) Nadat we het nodige gedronken hadden zijn we naar Mangosteen restaurant gegaan. Hier kan je supergezond en goed eten. Helaas bestelde we een beetje de verkeerde dingen waardoor het niet helemaal uitpakte zoals ik gehoopt had. Na het eten ben ik nog gezellig bij Ann (10 Baht bar) wat gaan drinken. Toen die sloot ben ik nog naar de friends bar gegaan waar ook een aantal bekende van me werken. Nadat ik flink bijgebuurt had ben ik lekker te bed gegaan. Deze nacht heerlijk geslapen en 's morgens lekker aan de rivier koffie gedronken. Hierna zijn we ergens gaan ontbijten, het was goed en goedkoop...wat wil je nog meer. We besloten deze dag naar de Erawan watervallen te gaan. In het begin van mijn reis was ik daar ook geweest en ik vond het prachtig. We wisten niet goed hoe we het met het vervoer wilden doen maar na wat overleg besloten we een songthaew te huren voor een dag. Ja we konden het per motor of per lokale bus doen maar het is in totaal zo'n 135 kilometer. Eenmaal onderweg naar de watervallen stopte de chauffeur en hij pikte nog 2 mensen meer op, wat wel apart is als je je eigen songthaew huurt maargoed. Gelukkig stapte er 2 hele aardige mensen in. Een Spaanse meid en een Canadese jongen. Ik denk dat mijn ma heel de reis aan 1 stuk heeft zitten kletsen, echt heel leuk :-) Eenmaal bij de watervallen zijn we met zijn 3en het park binnen gegaan. Het is een heel mooi natuurlijk park, met 7 verschillende watervallen... Ik vond het wederom weer schitterend en gelukkig vonden mijn ouders het ook helemaal super. We besloten eerst helemaal naar de top te klimmen. Het is redelijk goed te doen, af en toe kost het wat moeite maar dat maakt het leuk. Mijn pa en ma genoten er echt van en eenmaal aan de top hadden ze wel een frisse duik verdiend. Helaas stikte het aan de top van de muggen dus we besloten naar etage 5 te lopen om daar lekker te zwemmen. Het was heerlijk en de natuurlijke fish spa maakte het superleuk. Mijn pa en ma, en ikzelf genoten er echt van. Hierna zijn we weer verder naar beneden gegaan en daar ben ik nog even van de natuurlijke glijbaan gegaan. Hierna liepen we terug naar de parkeerplaats waar we nog lekker even wat gegeten hadden. Na het eten weer in de songthaew gesprongen die ons terug bracht naar ons hotel. De Spaanse en de Canadees zaten ook weer bij ons in de songthaew. Eenmaal terug in Kan, lekker gedoucht en een ander hotel voor de volgende nacht geboekt. We waren deze avond uitgenodigd door Sugar, ze is eigenaresse van een bar daar en ze was jarig die dag. We moesten eigelijk in Gala kleren komen maar dat ging hem niet worden. Maar met onze netste kleren zijn we weer op pad gegaan. Eerst zijn we bij een vegetarisch restaurantje de Massaman curry gaan eten. Het is 1 van de lekkerste currys die ik ooit gehad heb, maar nu was ze bezig met een kookles te geven en vond ik het maar een beetje snel in elkaar geflanst. Het smaakte toch wel redelijk hoor. Hierna zijn we naar Sugar Member gegaan, waar we feest hadden. Van te voren vertelde ze ons al dat we echt niets moesten eten, dat regelde zij wel en ik kan je zeggen, dat was niet gelogen. Er stond een mooi buffetje klaar en je kon zoveel eten wat je wilde. De spaanse meid en de Canadees hielden ons deze avond gezelschap en het leek alsof die jongen al 3 weken niks gegeten had...achja groot gelijk heeft ie. Verder was het deze avond erg gezellig en rond middernacht kwam het vuurwerk te voorschijn. Geweldig gewoon midden op straat tussen het verkeer. Nadat we hier onszelf tot best laat vermaakt hadden zijn we maar te bed gegaan. Heerlijk geslapen en 's morgensvroeg uitgecheckt bij het hotel. We zijn weer op dezelfde plek gaan ontbijten. We besloten 2 motors te huren om de tijger tempel te gaan bezoeken. Nadat we getankt hadden zijn we naar de beroemde brug over de river Kwai gegaan, als je in Kanchanaburi bent is dat een verplicht bezoekje. Mijn ouders zijn er 13 jaar geleden ook geweest en daarom is het voor hun leuk om te zien hoe het er nu uit ziet. Hierna zijn we naar de tijger tempel gereden. Een weg van 35 kilometer. Het ging goed en na een goed half uurtje rijden arriveerden we daar. Om precies te zijn om 11:50. En dat was perfect, het park opende om 12:00 en dus konden we als eerste het park binnen gaan. We wilden namelijk met de babytijgers spelen en daar is maar voor 24 man per dag plek voor. Gelukkig waren we op tijd en konden we dit boeken! Nadat we dit geboekt hadden mochten we op de foto met de tijgers. De tijger waar mijn ma mee op de foto ging had er niet echt zin in, hij was onrustig...ook sloeg hij keihard met zijn staart de zonnenbril van mijn moeders hoofd af, erg grappig! Hierna kon je een stukje met ze wandelen door de canyon, je hebt de tijger aan de riem en daar worden dan de nodige foto's van genomen. Helaas ging het met mijn ma niet helemaal naar wens, ze had de riem niet vastgehad...dus nu stond ze gewoon langs de tijger op de foto in plaats van dat ze ermee wandelt. Nadat we even met een heel lief hert geknuffeld hadden besloot ze alsnog een x aan te sluiten in de rij om met de tijger te wandelen en dit pakte super uit, ze kreeg de grootste tijger die ze hadden en omdat ze als eerste van de groep met die tijger wandelde liep er ook nog mooi een monnik langs. Nadat ze helemaal gelukkig was gingen we naar de kooien waar de welpen op ons lagen te wachten. We mochten 45 minuten met ze spelen. Ze hadden 2 welpen van pas 17 dagen oud en een x aantal van 7 en halve week oud. Met de echte kleintjes moesten we voorzichtig zijn maar met die andere mocht je mee doen wat je wilde. Ja dit was echt een geweldige ervaring, zo bijzonder. We gaven ze de fles, speelden ermee, knuffelde ze enz. Mijn ouders en ik hebben hier echt super van genoten. De 45 minuten gingen heel vlug om. We zijn toen even naar de tijgers gaan kijken die in het water aan het spelen waren en daarna zijn we naar de canyon gewandeld. Daar liggen een stuk of 10 a 15 tijgers waarmee je op de foto kunt gaan. Nadat we deze fotoshoot voltooid hadden hadden we voort honger. We wandelden naar de uitgang, stapte op de motor en we scheurden naar het dichtstbijzijnde restaurant waar we ff hebben zitten happen. Hierna terug naar Kanchanaburi, ff chillen en onszelf even opgefrist. Hierna zijn we bij een Thais-Italiaans restaurantje gaan eten, het was heerlijk en ze hadden hier ook goedkope lekkere wijn. Genieten voor mijn ouders dus. Na het eten is mijn pa naar de kamer gegaan en ons mam en ik zijn voor een oliemassage gegaan. Het was echt heel goed, genieten! Hierna ben ik naar de 10 Baht bar gegaan om met Ann te kletsen en om afscheid te nemen. Eigelijk is het veelste vlug om deze plek alweer te verlaten, ik heb het hier zo naar mijn zin! Mijn ouders zijn deze avond nog een wijntje gaan drinken en vervolgens lekker gaan pitten. De dag erna lekker ontbeten en om half 10 werden we opgehaald door een luxe pickup (onze taxi) die ons naar Ayutthaya bracht. De reis duurde zo'n 2 uur en was erg comfortabel. Hij dropte ons in het dikste hotel van de stad. We hadden hier natuurlijk wel onze bedenkingen bij maar gelukkig viel de prijs nog niet heel erg tegen, naarmate wat je ervoor kreeg. We besloten voor 1 nacht in te checken. Nadat we onze spullen gedropt hadden zijn we snel op pad gegaan om Ayutthaya te bezichtigen, of Ayathhuya zoals ons mam het zegt :-P ! Ons hotel ligt gevestigd dicht bij het station dus we besloten even wat informatie op te doen over de trein naar Lopburi, ons volgende stationnetje. Hierna huurden we alle 3 een fiets voor 40 Baht per stuk en staken we de rivier over met een klein bootje. Ayutthaya is de vroegere hoofdstad van Thailand. Het grote paleis was toendertijd dus ook daar gevestigd. Helaas heeft Birma het in het verleden helemaal verwoest. Nu ligt het dus helemaal vol met ruïnes en de nieuwe stad is daar gewoon opdezelfde plek gebouwd. Het is heel bijzonder om te zien. Als eerste besloten we de belangrijkste ruïne van een tempel te bezoeken. Wat Mahatat. Mijn vader en ik hadden een audiogids die ons de nodige informatie gaf. Ook zagen we in dit complex het beroemde Boeddhahoofd, die in een boom zit verwerkt, het is de hotspot van deze stad en ik ben blij dat ik hem gezien heb. Mijn ouders en ik vinden het een schitterende plek en we zijn alle 3 blij dat we hier naar toe zijn gekomen. Nadat we deze tempel bezocht hadden zijn we lekker, maar dan ook echt lekker gaan lunchen. Hierna hebben we lekker door het park gefietst en wat olifanten bekeken. Toen hebben we even de grote nieuwe tempel bezocht en daarna zijn we rustig aan naar de grote liggende Boeddha gefietst. Even de nodige foto's genomen en toen een lekkere ijskoud kokosnoot gehad. Hierna hadden we het wel redelijk gehad en zijn we terug naar het hotel gefietst om lekker te gaan zwemmen. Ons hotel ligt aan de andere kant van de rivier. Je kan met het bootje oversteken of als je een stukje omrijd kun je via de grote brug oversteken. We besloten over de brug te gaan, net toen ik begon aan de klim kwam er een songthaew (taxipickup) naast me rijden. Ik kon hem nog net vast pakken en ik had een heel leuk liftje naar boven. Ja dat kan hier in Azië allemaal...heerlijk! Hierna wilde we gaan zwemmen maar John, mijn vismaat was toevallig ook in Ayutaya. Mijn ouders gingen alvast naar het zwembad en ik had hem ff opgepikt. Daarna heerlijk gezwommen en weer het nodige bijgepraat. Hierna zijn we onszelf op gaan frissen en toen zijn we met zijn alle bij een echt Thais restaurant gaan eten en drinken. We hebben echt een gezellige avond gehad, flink gelachen. Hierna gingen mijn ouders naar het hotel en ik ben samen met John nog ff een pilsje gaan drinken. Nadat we afscheid hadden genomen ben ik naar mijn hotel gegaan om lekker te pitten. Wat een heeeerlijk bed in dit hotel! S morgens al vroeg wakker en echt heerlijk ontbeten! Een heel goed buffet...genieten! We wilde eigelijk vandaag naar Lopburi verhuizen maar mijn ma had het geniale idee om in dit hotel een nacht bij te boeken en dat we dan van Lopburi een dagtrip maakten. Na het ontbijt boekten we dus nog een nachtje bij, we wandelden naar de trein en we kochten een kaartje naar Lopburi (apenstad)13 Baht per persoon...een lachertje. De treinreis was erg leuk, de trein zat vol met lokale mensen en ze komen de hele tijd met eten voorbij. Puur cultuur :-) Eenmaal in Lopburi gearriveerd maar aan de wandel gegaan. Meteen tegenover het station staat een grote oude tempel die er nog erg goed uitzag. We zijn deze niet van binnen gaan bezichtigen dus we zijn toen doorgelopen. Al snel kwamen we uit bij 1 of ander festival. Het zag er heel gezellig uit, overal bloemen, eten en volop mensen. We hebben hier mooi even wat rondgewandeld en op het marktje wat gegeten. Het verbaasde mij dat ik nog helemaal geen apen gezien had. Hierna wilde we ergens wat gaan drinken, dat viel niet mee en we besloten bij de 7-11 maar wat te kopen. Dat zijn we op het stoepje aan de overkant van de straat op gaan drinken. We zagen ook dat de straat was afgezet met een lint, het leek er op dat er een parade voorbij zou komen. Na de nodige info gewonnen te hebben besloten we maar te wachten. Tijdens het wachten zagen we dan eindelijk waarvoor we gekomen waren, apen. Ze liepen boven over de gebouwen, hingen in stroomkabels en dat gewoon middenin de stad. Wel had ik er veel meer verwacht. Terwijl wij hier mooi naar zaten te kijken kwamen we erachter dat het waarschijnlijk nog zo'n 2 uur zou duren voordat de parade voorbij zou komen. Ook vertelde een vrouwtje ons dat er een kilometer verderop een tempel stond en dat het er daar vol zat van de apen. We moesten wel opletten want het kon gevaarlijk zijn waarschuwde ze ons. En ze vertelde de waarheid. Eenmaal de afslag naar de tempel genomen te hebben zagen we overal apen. Honderden, op auto's, op straat, op de stroomkabels...nou ja echt overal. Al snel kwam er een aap richting ons toe en hij wilde mijn pa zijn blikje drinken hebben, hij gaf hem maar snel af en de aap liep met het blikje rustig weer verder. Hier hebben we mooi wat rondgewandeld en de nodige foto's genomen. Hierna zijn we wederom bij de 7-11 het een en ander gaan drinken. Daarna zijn we weer naar de optocht gewandeld. Het duurde echt heel lang voordat hij kwam. Tijdens het wachten werd ons mam door de lokale mensen gevoerd. Ze kreeg sprinkhanen en friet aangeboden...wat een luxe. Maar het wachten duurde zo lang dat het leek alsof we er niks van gingen zien, we moesten namelijk rond half 6 de trein pakken om terug te gaan naar Ayutthaya. We besloten de parade tegemoet te lopen. Hij was al dicht bij en we hebben er denk ik het meeste van kunnen zien. Op wat verschillende klederdracht na was het toch allemaal een beetje hetzelfde. Het was wel heel mooi en gezellig hoor. Er was superveel publiek en er liepen schitterende olifanten en paarden met de optocht mee. Nadat we het wel gezien hadden en aangezien we niet veel tijd hadden zijn we snel terug gegaan naar het station. Onderweg nog even een lekker kippetje gekocht en in de trein gestapt. De reis verliep goed, er valt niks van te zeggen zeker niet voor 13 baht. Eenmaal terug in Ayuthhaya een lekker kopje koffie gedronken en terug naar het hotel gegaan. Hier hebben we onszelf even opgefrist waarna we gezellig samen een drankje en een hapje gedaan hebben. Hierna zijn we lekker te bed gegaan. S morgensvroeg wederom overheerlijk ontbeten. Daarna uitgecheckt en zijn we met alle bagage naar het dichtbijzijnde treinstation gelopen. De kaartjes naar Bangkok kostte 15 Baht per stuk. Het was even lastig om een stoel te bemachtigen maar dat probleem was zo opgelost, deze reis verliep hartstikke goed en al snel arriveerden we bij het treinstation Lua Hampong in Bangkok. Aangezien de taxi te duur was besloten we met zijn 3en in een grote tuktuk te stappen (aldus volgens de chauffeur)! De tuktuk bleek gewoon een normale maat te hebben maargoed...de koffers achterop gebonden, ingestapt en werkelijk aangescheurt. Die vent reed als een gek, gassen remmen van links naar rechts...ja het was echt niet normaal maar gelukkig ging alles goed. Op een gegeven moment tikte ik hem maar op de vingers dat hij rustiger aan moest doen, hij luisterde maar na 1 minuut waren we al bij het hotel. Ik had er al veel eerder wat van moeten zeggen. We sliepen ditmaal in het Chillax resort, 1 van de sjiekste hotels in de wijk van Bangkok....dat kan niet anders. We hadden hier voor 2 dagen gereserveerd. Toen ik eenmaal mijn kamer binnen was wist ik niet wat ik zag, de mooiste kamer die je je maar kunt bedenken, mooi gedecoreerd en een grote open badkamer met een schitterende jacuzzi erin, echt te gek voor woorden. Nadat we onze ogen uitgekeken hadden besloten we een hapje te gaan eten en vervolgens naar Chinatown te wandelen. Aangezien we de binnendoorweggetjes hier niet kennen en omdat het best ver weg is besloten we maar met de tuktuk te gaan. Het was hartstikke druk op de weg maar na een tijdje door de drukte gekrioeld te hebben werden we gedropt in het hart van Chinatown. Al eerste hadden we een mooie tempel bezocht en vervolgens hebben we hier rondgewandeld. Ik vond het deze keer kwa gekheid wel meevallen, dat kan komen omdat ik inmiddels al wel wat gewent ben of het kwam omdat we ditmaal niet door de hele piepkleine straatjes gegaan zijn, desalniettemin is het heerlijk om hier rond te lopen en de cultuur te snuiven. Nadat we het hier wel gezien hadden zijn we met de tuktuk terug naar ons hotel gegaan. Hier hebben we lekker even gezwommen en in de zon gelegen. Na een tijdje besloot ik naar mijn kamer te gaan om even lekker in de jacuzzi te liggen....man o man wat een luxe haha. 'S avonds zijn we naar Rambuttri road gegaan waar we lekker gegeten en gedronken hadden, nog een keer over Kao San Road gelopen en toen naar bed gegaan. Heerlijk geslapen en heerlijk ontbeten. Daarna zijn we aan de wandel gegaan om de Grand Palace van Bangkok te gaan bezoeken. Het is een klein half uurtje lopen van het hotel. Onderweg probeerde er diverse mensen ons wijs te maken dat we er niet in konden vanwege een ceremonie, of onze kleren waren niet goed...bla bla bla. Aangezien ik hier al ooit over gehoord had geloofde ik het niet helemaal maar echt iedereen zei het dus ik begon ook te twijfelen. Gelukkig lieten we ons niet van de wijs brengen en zijn we er gewoon heen gegaan. Daar aangekomen was er helemaal niks bijzonders aan de hand. Ja, we moesten nog even een lange broek lenen dat was alles. Nadat we de tickets op zak hadden zijn we het beroemde tempelcomplex binnen gegaan. Wow....schitterend, vele tempels en echt overal mooie details. De tempels blonken en ze hebben de mooiste kleuren. Ja het is een bijzonder mooi complex. Terwijl we dit aan het bezichtigen waren kwamen er Thaise studenten naar ons toe die ons wilde interviewen. Ja prima, het was een heerlijk amateuristisch interview en wederom een schitterende ervaring. Hierna zijn we het paleis zelf gaan bezoeken...wow ik werd er stil van. Wat een groot schitterend gebouw, echt heel bijzonder. Helaas konden we deze niet van binnen bekijken. Wel zagen we nog de wapencollectie, wat ook wel erg boeiend was. Hierna hebben we nog de 2 mooie tronen van de koning gezien en hebben we het zijdenmuseum van Koningin Sirikit bezocht. Nadat we dit alles gezien hadden zijn we bij een mini cafe'tje aan de straat lekker koffie gaan drinken waarna we weer richting het hotel gelopen zijn. Onderweg nog even gaan eten en toen lekker gaan zwemmen. Na het zwemmen ben ik nog lekker even op mijn kamer gaan chillen en toen zijn we met zijn 3en gezellig op pad gegaan. Als eerste zijn we even de nodige souvenirs gaan kopen, dit ging redelijk vlot en nadat we onze buit binnen hadden zijn we wat gaan drinken. We raakte in contact met en stelletje uit Amerika waar we gezellig even mee hebben zitten buurten. Nadat hun weg waren besloten we nog wat souvenirs te kopen en nadat we dit klusje ook geklaard hadden zijn we alle spullen even bij het hotel gaan droppen. We wilde tegenover het hotel gaan eten maar dat restaurantje zat helemaal vol. We zijn toen weer terug naar Rambuttri road gelopen waar we bij een heel mooi restaurant goed gegeten hadden en iets teveel pilsjes gedronken hadden. Ja het was een mooie afsluiter van een hele mooie 3 weken. We zijn toen terug naar het hotel gewandeld waar, op zijn minst ik als een blok in slaap ben gevallen. De volgende morgen hebben we nog lekker met zijn 3en ontbeten en al heel vroeg kwam de taxi eraan om mijn ouders naar het vliegveld te brengen. Afscheid genomen wat niet makkelijk was :-) Achja dat hoort erbij. Ik moet zeggen dat het me niet lekker viel. Het voelde zo raar, eenzaam. Ik weet het niet. Ik ben toen mijn backpack in gaan pakken en al snel checkte ik uit bij dit hotel. In 10 minuten lopen was ik al bij Baan Chart, mijn nieuwe hotel. Het personeel is supervriendelijk. Bij het inchecken kreeg ik een mooie cocktail en ik kon meteen mijn kamer in. Een hele nette mooie kamer met alles erop en eraan. Ik heb toen mijn vieze was bij elkaar gepakt en ben die weg gaan brengen en ik ben naar de bank gegaan om mijn euro's in te wisselen voor Dollars. Dit was zo gebeurt en toen ben ik lekker gaan zwemmen. 'S middags een hapje gegeten en lekker op bed gelegen. Het alleen zijn valt me nog steeds een beetje zwaar. 'S avonds ben ik dan ook maar een beetje rond gaan lopen en aangezien ik geen behoefte had om op stap te gaan ben ik voor een lekkere massage gegaan, ik had niet verwacht dat je in deze buurt nog zo'n ongelooflijk goede massage kon krijgen. Toen de massage klaar was was het nog vroeg en ik besloot een pilsje te gaan halen bij de supermarkt, ook dit bracht me niet in de stemming en ik wandelde dus maar terug naar het hotel. Eenmaal daar aangekomen stond er op verschillende schermen voetbal op en was er livemuziek. Ik nam plaats op een stoeltje en ging maar wat voetbal kijken. Al snel kwam er een meisje die in het hotel werkt met me buurten en die nodigde me uit om mee wat te gaan na sluitingstijd en om 00:00 gingen we met een mooi groepje op stap. Er werd heel veel gedronken en de tafel stond bomvol met eten en al snel was het half 5, bedtijd. De dag erna een enorme kater, maar het was het waard! 'S morgens uitgecheckt en verder heel de dag niet veel gedaan. Om 16:00 kwam een minivan me ophalen om me naar het vliegveld Don Muang te brengen. Na een uurtje arriveerden we daar, mezelf ingecheckt en wat gaan eten. Een noodlessoep voor 188 Baht....wat had ik spijt dat ik niet van te voren gegeten had, maarja...ik moest toch eten. Hierna ben ik aan mijn blog gaan werken en al snel was het tijd om naar het vliegtuig te gaan. Eenmaal bij de paspoortcontrole bleek dat ik 2 dagen te lang in Thailand gebleven was....shit ik dacht zelfs dat ik nog 1 dag langer had kunnen blijven, mooi niet dus. Ik werd in de handboeien geslagen en..... Nee geintje, na het betalen van 1000 Baht was alles dik in orde en al snel zat ik in het vliegtuig naar Yangon, een grote stad in het land Myanmar. Ik heb hier zoveel goeds over gehoord...ik weet niet wat te verwachten dus ik laat alles maar op me afkomen. In het vliegtuig kwam er Roger, een jongen uit New York langs me zitten. Ik raakte met hem aan de praat en het klikte goed. Hij had niks gepland en zelfs geen hotel geboekt, niet zo'n slimme zet aangezien de paar hotels die ze in Myanmar hebben altijd vol blijken te zitten. We besloten samen op pad te gaan vanaf nu. Ook zat er een jongen die ik zo'n 7 weken geleden ontmoet had bij mij in het vliegtuig...hoe toevallig is dat. Verder was de 45 minuten durende reis zo gepiept, de paspoortcontrole ging vlot en de bagage lag al klaar. Nu richting de Exit...het avontuur Myanmar is begonnen!

  • 23 Februari 2014 - 10:49

    Harrie:

    Hoi Stefan,

    Mooi verhaal. Het stuk tot en met Bangkok komt redelijk bekend voor. Haha.
    Geweldige tijd , dank daarvoor.
    Wel even balen denk ik dat je 1000 B boete kreeg, maar goed. Valt mee te leven toch.
    Veel plezier in Myanmar. Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Groetjes van Pa

  • 23 Februari 2014 - 20:17

    Marie-José:

    Hoi jongen ! Leuk om te lezen wat we allemaal gedaan hebben , het was heerlijk met z'n 3 tjes. Wij hebben genoten !!!
    Liefs XXX mam

  • 23 Februari 2014 - 20:36

    Wendy,pieter, Tom:

    wat heerlijk om te lezen dat je samen emt je ouders zo hebt kunnen genieten!
    weer heerlijk om zo je verhalen te lezen, volgens mij moeten wij ook maar eens die kant op :).
    gr. pieter, wendy en tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Reisverslag over de reis van Thailand tot...

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 32235

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste backpackreis

Landen bezocht: