Sukhumvit (BKK) - Hua Hin - Koh Samui - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Stefan Hoof - WaarBenJij.nu Sukhumvit (BKK) - Hua Hin - Koh Samui - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Stefan Hoof - WaarBenJij.nu

Sukhumvit (BKK) - Hua Hin - Koh Samui

Door: Stefan van Hoof

Blijf op de hoogte en volg Stefan

10 Februari 2014 | Thailand, Hua Hin

Nadat ik samen met mijn ouders gezellig een biertje had gedronken zijn we een hapje gaan eten. In Sukhumvit zit het vol met mensen uit India en we zijn dus uiteindelijk ook gaan zitten bij een Thais-Indiaas restaurant. Het restaurant was redelijk lux en gelegen in een mooi rustig straatje. Als voorgerecht bestelde we een hotpot, een origineel Thaise Tom Yum soep die je met zijn 3en kan delen. Het was een perfect begin, lekker pittig, veel smaak en bomvol met garnalen en champignons. Normaal gesproken ga ik niet naar zo'n restaurants dus ik kwam er meteen achter wat ik de afgelopen 5 en halve maand gemist had haha. Nu wil ik niet zeggen dat ik niet lekker eet, integendeel zelfs maar de kwaliteit van dit eten was toch wel een paar klasse's hoger. Wat ik heel leuk vond was dat we alle 3 mijn favoriete gerecht bestelden, Kad Pao. Deze was 6 x zo duur als ik normaal betaal maar gelukkig was het werkelijk overheerlijk, de bief was zo goed. Mijn ouders vonden het ook superlekker. Ja het pittige eten is wel weer even wennen voor mijn ouders, zeker voor mijn pa maar gelukkig kunnen ze er goed tegen. Nadat we heerlijk gegeten hadden zijn we wat rond gaan lopen. Lekker over het marktje gewandeld en uiteindelijk bij een barretje wat nageborreld en het nodige bijgekletst. Rond half 12 gingen we deze avond te bed. 'S morgensvroeg een lekkere douche genomen, de beste douche van mijn gehele reis, dat was wel ff kicken. Hierna zijn we gaan ontbijten. We hadden om half 9 afgesproken. Eenmaal in het restaurant zaten mijn ouders al aan de koffie. Het was een groot restaurant met een groot buffet. Heel veel Thai food (kicken!), verse eitjes pannenkoeken broodjes, fruit yoghurt enz. Werkelijk alles. We hadden echt heerlijk en veel ontbeten. Hierna zijn we naar de rivier gelopen om de waterbus richting de grote rivier te pakken. Nadat we aan wat lokale mensen gevraagd hadden welke kant we op moesten kwam de boot er al snel aan. Hij zat helemaal vol met Thaise mensen maar we propten onszelf er wel bij. Het kostte 14 baht per persoon, het was super en mijn ouders genoten er ook van. De waterbus scheurde door de smalle kanaaltjes wat het tot een leuke ervaring maakte. Eventjes later moesten we overstappen op een andere boot, deze kostte 10 Baht en deze rit zou ons naar de grote rivier brengen, althans daar gingen we van uit. Eenmaal bij het eindstation gearriveerd de boot uitgestapt en we hadden werkelijk geen idee waar we waren. Een tuktukchauffeur liet ons de map van Bangkok zien en hij vertelde ons dat we de Big Buddha en de Golden Mount konden gaan bezoeken. Hij vroeg daarna of we met de tuktuk meewilden maar we besloten te lopen. We liepen het stakingterrein op maar het was hier helemaal uitgestorven, toen we weer omdraaiden zagen we van een afstand de Golden Mount, een redelijke grote witte berg met een gouden tempel erbovenop. Het zag er indrukwekkend uit en we besloten deze te gaan bezoeken. Na een korte wandeling en nadat we 20 Baht entree betaald hadden begonnen we aan het klimmetje naar boven. Het was prachtig, de tuin was erg mooi aangelegd met vijvertjes en mooie planten, ook hadden ze hier allemaal draken van palmbladeren gemaakt. Erg mooi. Eenmaal boven aan de trap alle bellen geluid en even met de grote Gong gespeeld. Daarna de tempel bezichtigd, niet zo groot maar erg mooi en tevens een gigantisch uitzicht over Bangkok. Verder waren hier veel studenten, waarschijnlijk van de kunstacademie ofzo die allemaal de skyline van Bangkok aan het schetsen waren, en ze waren er goed in. Toen we het hier wel gezien hadden zijn we op zoek gegaan naar de rivier omdat we Wat Arun wilden bezoeken. Wat Arun is de belangrijkste Pagoda van Bangkok. Onderweg bij de 7-11 even mijn dagelijks pakje Soja melk gekocht en mijn ouders het laten proeven, ze vonden het ook lekker. Hierna op goed geluk richting de rivier gelopen maar we hadden echt geen idee of we goed liepen. We zijn toen even lekker koffie gaan drinken en de man die daar werkte vertelde ons de weg naar de rivier. Onderweg kwamen we nog langs een klein lokaal marktje en al snel kwamen we aan bij de bloemenmarkt, hier was ik vaker geweest en het ligt recht langs de rivier. We zijn toen even lekker gaan lunchen, recht aan het water met uitzicht op Wat Arun. Hierna zijn we met een bootje, voor 3 Baht per persoon naar de overkant gevaren. Even een mooie tempel bezocht en daarna Wat Arun. Het is een schitterende Pagoda, helemaal bomvol met details. Je kon deze ook tot redelijk hoog beklimmen wat ik natuurlijk niet kon laten maar het was zo stijl en gevaarlijk dat mijn ouders hiervoor pasten. Hierna met het bootje weer terug, even een lekkere koude kokosnoot gekocht en die zijn we in het parkje lekker leeg gaan drinken. We hadden geen lepel om het vruchtvlees op te eten maarja jullie kennen mijn moeder, je moet niet vragen hoe maar die kreeg het toch voor elkaar. Hierna zijn we naar Kao San Road gewandeld. De bekendste backpackersstraat van de wereld. Na zo'n 15 minuten arriveerden we daar, overal souvenierwinkeltjes, massagesalons en barretjes. Aangezien het nog geen avond is was het relatief rustig. We wilden wat gaan drinken en ik leidde mijn ouders naar Rambuttri Road, de straat langs Kao San. Deze straat is wat relaxer en er zijn de nodige terrasjes. We namen plaats bij een mooi ding en we bestelden een fruitshake. Mijn ma ging naar de overkant voor een voetmassage...fruitshake erbij...daar lag mevrouw. Na een goed half uurtje besloten we de taxi te pakken om terug naar Sukhumvit te gaan. Het word normaal gesproken aangeraden om gebruik te maken van de taximeter, omdat de kans best groot is dat je wordt afgezet hier. Maar deze aardige taxi chauffeur vroeg €5,- om ons naar Sukhumvit te brengen, dit aanbod was te goed en we stapten in. Onmiddellijk reed de chauffeur zich vast in het verkeer, moest weer een extra ronde rijden en het duurde allemaal lang. Hij ging tekeer (vooral tegen zichzelf) en hij vertelde ons dat €5,- echt te weinig is. Maarja afgesproken is afgesproken en hij bracht ons netjes naar ons hotel in Sukhumvit. Daar hadden we onszelf even opgefrist waarna we al snel weer op pad gingen. Na wat rondvragen kwamen we uit bij een straat met allemaal barretjes. Het zag er erg gezellig uit, we namen plaats in een barretje waar we gezellig wat gedronken hadden. Heerlijk om hier het leven te bekijken. Daarna op zoek naar een restaurantje, wat in Sukhumvit niet zo makkelijk is. Allemaal Indiaas eten. Gelukkig hadden we het de dag ervoor uitzonderlijk goed getroffen en namen we toch al redelijk snel ergens plaats. Wat eten besteld en wat gedronken. Er was een vrouw die aan het buikdansen was, een beetje ongemakkelijk aangezien ze de 100 Baht briefjes in haar slipje had zitten. Maarja...uiteindelijk kwam het eten en helaas viel het erg tegen, het was voor Thaise begrippen erg prijzig en ook nog niet eens goed. Shit Happens. Daarna zijn we bij een barretje nog wat gaan drinken waar een bargirl nog wat kwam ouwehoeren bij ons, opzich is dat niet zo erg maar dat was maar een misselijk ding waardoor we al snel weer gingen. We zijn toen bij een erg chique terras wat gaan drinken. We hadden deze al een paar keer overgeslagen omdat hij er behoorlijk onbetaalbaar uitzag. Toen we eenmaal de menukaart hadden bekeken bleek dit erg mee te vallen. Mijn pa bestelde wat garnalen en krabcakes voor bij het pilsje, ja mijn ma had een dikke cocktail. Het was erg relax hier en om het af te sluiten bestelde mijn ma en ik nog een flinke cocktail, de B-52! Van andere mensen had ik al gehoord dat deze echt overheerlijk zou zijn. Na een paar minuutjes kwam het er dan aan, we wisten niet wat we zagen. We kregen de allerkleinste cocktail voor onze neus gezet die je je maar kunt bedenken, gewoon een shotglaasje...meer was het niet haha. Ja het was wel hilarisch en na de nodige foto's begonnen we maar met nippen. Gelukkig bleek deze "cocktail" overheerlijk te zijn en nadat we hem uiteindelijk ophadden zijn we lekker te bed gegaan. Ofja mijn ouders eigelijk, aangezien het Chinees nieuwjaar is hoorden we harde knallers. Daar ben ik nog even naar gaan kijken en daarna ben ik ook te bed gegaan. De dag erna hadden we om half 9 weer bij het restaurant afgesproken. Het was wederom heerlijk. Om 11:00 kwam de taxi ons ophalen om ons naar Hua Hin te brengen. Hua Hin is een kustplaats, 180 kilometer ten zuiden van Bangkok. Wat een luxe..met de taxi. Enorm comfortabel en snel. Terwijl we Bangkok uitreden was het wel even heel druk maar er was een ongeluk met een motorrijder gebeurt enja...het zag er verschrikkelijk uit. Op dat na liep de reis vloeiend. De taxi chauffeur dropte ons bij een net hotelletje in het centrum van Hua Hin, helaas konden we hier maar voor 1 nacht boeken dus besloten we verder te kijken. Al snel hadden we een net hotel gevonden waar we voor 2 nachten konden boeken en we besloten deze te nemen. Nadat we onze bagage in de kamer gedropt hadden zijn we wat rond gaan wandelen. We kwamen uit bij een lokaal klein restaurantje waar we lekker en goedkoop een Kad Pao gegeten hadden. Hierna zijn we bij het hotel lekker wat gaan chillen aan het zwembad. Nadat we ons 's avonds hadden opgefrist zijn we op zoek gegaan naar een plekje waar we 13 jaar geleden op garnalen gevist hadden, helaas konden we deze niet vinden. We kwamen wel terecht bij een mooi marktje, waar we lekker wat hapjes gehaald hadden die we onder het genot van een pilsje opgegeten hadden. Hierna liepen we terug naar het centrum om lekker ergens te gaan eten, we kwamen langs een mooi Thais restaurantje en we besloten hier naar binnen te gaan. We hebben hier, vrij goedkoop werkelijk overheerlijk gegeten. De Seafood is echt supergoed en de garnalen waten ongelooflijk groot. Ja dat was genieten. Hierna zijn we naar het centrum gegaan waar we bij een rustig barretje nog lekker wat gedronken hadden. Daarna te bed. De dag erna hebben we ontbeten bij het hotel waarna we lekker over het strand zijn gaan wandelen. Het was erg druk op het strand, vooral met lokale mensen. Na een goed half uur wandelen besloten we ergens wat te gaan de drinken, we kwamen uit in een steegje waar we bij een kitesurfschool een lekkere fruitsmoothie hebben gedronken. Hierna zijn we naar de grote weg gewandeld waar we in een songthaew zijn gesprongen die ons naar de Apenberg zou brengen. Nadat we een prijs hadden afgesproken begon de rit. Lekker uitwaaien in de open pickup, genieten. Na 5 minuten rijden kwam een vrouwtje vragen waar we eigelijk heen wilden. Vreemd...maargoed ze brachten ons toen netjes naar de top van de berg. Er waren echt heel veel apen hier, er was een mooie tempel en vanuit daar had je een geweldig uitzicht over Hua Hin. Nadat we hier alles gezien hadden besloten we een paar kilometer terug naar een dorpje te wandelen om lekker te gaan lunchen. We kwamen langs een klein vissershaventje en de nodige visrestaurants. Erg leuk. Eenmaal aangekomen in het dorpje en nadat we lekker geluncht hadden liet ik mijn ouders nog even zien dat je voor 1 baht je fles water kunt vullen en daarna zijn we helemaal teruggewandeld naar Hua Hin. Natuurlijk was het heet, maar het nodige water onderweg en een overheerlijke koffie maakte de wandeling wel makkelijker. Toen we weer in Hua Hin waren hebben we even een hotel gezocht. Al redelijk snel een heel mooi hotel gevonden waar we voor 2 nachten geboekt hadden. Eenmaal terug bij ons hotel zijn we lekker gaan zwemmen. 'S avonds weer naar de markt gegaan. Wederom wat verschillende hapjes gehaald en lekker wat gedronken. Hierna zijn we in het centrum bij een Thais restaurant gaan eten. Het was wederom uitmuntend. Rond half 11 wilden we nog ergens wat gaan drinken maar dat viel niet mee. Het is de avond voor de verkiezingsdag en daarom sloot alles heel vroeg. We dronken nog ergens een lekkere Irish Coffee waarna we lekker zijn gaan slapen. De dag erna zijn we na het ontbijt onze koffers gaan brengen naar het nieuwe hotel. We konden onze kamer pas 's middags in maar dat is meestal zo. We besloten met de lokale bus naar het 20 kilometer verder liggende dorpje Cha Am te gaan. Erg leuk en spotgoedkoop. Alle deuren en ramen staan open en ze draaien Thaise muziek die je door de hard knetterende kapotte uitlaat niet hoort maargoed...superleuk! De rit kostte 25 Baht per persoon en na een goed half uurtje kwamen we aan in Cha Am. Een lange weg vol met lokale restaurants leidde ons naar het strand. Daar aangekomen wat rondgewandeld, een smoothie gedronken en ergens heerlijk gelucht. Hierna nog meer rondgewandeld en aan het einde van de straat zagen we de stemhokjes, ja het is verkiezingsdag vandaag. Je merkt er verder zo goed als niks van maar het is wel een zeer belangrijke dag in Thailand. We besloten weer terug te gaan naar de grote weg om in de lokale bus te stappen maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We moesten heel dezelfde weg weer terug lopen, en dat was een behoorlijk eind. Mijn pa had daar gelukkig niet zo'n zin in en we sprongen in een Songthaew die ons alle voor €2,5 naar de grote weg bracht. Nadat we daar 15 minuten gewacht hadden kwam de bus er al aan en wederom voor 25 Baht per persoon bracht hij ons terug naar Hua Hin. We zijn natuurlijk direct ons nieuwe hotel gaan checken. De spullen waren al netjes naar onze kamers gebracht. De kamers waren geweldig, brandschoon, een mooie badkamer en een mooi balkon. Ze hadden van handdoeken zwanen en olifanten gevouwen die ze op bed hadden neergezet. WOW. Na het bezichtigen van de kamer zijn we lekker op het dakterras gaan zwemmen. Wederom een geweldig uitzicht vanaf deze plek. 'S avonds zijn we wederom naar de markt gegaan en hebben we wat hapjes gehad. Hierna zijn we naar het centrum gegaan, naar een restaurantje waar we 13 jaar geleden ook geweest waren. Na even praten met de eigenaar ervan kwamen we erachter dat het restaurant toen van haar zus was, ondertussen is het al 10 jaar van haar. Helaas was het menu meer geschikt voor een lunch dan voor een dinner en we besloten naar het restaurant te gaan waar we de dag ervoor ook gegeten hadden. Wederom was het heerlijk. Hierna zijn we naar de heaven bar gegaan waar we lekker wat gedronken hebben. Ook John, mijn Franse vismaat is speciaal naar Hua Hin gekomen om met me te gaan vissen. Hij was deze avond hier gearriveerd dus ik had hem even opgepikt om met ons wat te drinken. Gelukkig vonden ons pa en ma hem ook aardig en hadden we een gezellige avond. Voor de dag erna hadden we afgesproken om om half 9 te gaan vissen. Deze nacht goed maar veel te kort geslapen. Het ontbijtbuffet was supergoed en hierna heb ik John opgehaald. We hebben een Tuktuk geregeld en samen met mijn pa en John vertrokken we naar Hua Hin Fishing lodge. We gingen hier eigelijk heen om een Arapaima te vangen. Daar aangekomen (in the middle of nowhere) een hengel gehuurd en aas gekocht. De grote vijver, waar Arapaima zat was helaas te duur. Een mooi plekje opgezocht bij de kleine vijver en begonnen met vissen. Mijn pa had als eerste een goede beet, hij sloeg aan en Bam, met zijn draad vast aan de hengelstandaard en hij verloor de vis haha. Balen maar de volgende keer beter. Normaal gesproken dan, bij zijn volgende beet sloeg hij aan en de vis zat aan de haak. Na een klein gevecht schoot hij eraf en had hij nog niks. Al snel had ik ook beet, ik sloeg aan en na een klein gevecht vong ik een mooi karpertje, yeah de kop is eraf. Even later vong John ook een schitterende karper. Deze morgen vong ik 3 vissen, John 2 en mijn pa stond nog op 0. Net voordat we gingen lunchen, rond half 2 kreeg mijn pa een flinke beet en hij trok een mooie, en zijn eerste meerval op de kant. Heerlijk! Hierna zijn we bij het restaurantje lekker gaan eten. Ik had een heerlijk gerechtje met seafood en mijn pa had een bord nasi waar je gemakkelijk met 3 man van had kunnen eten. Ook kreeg ik van John (mn vismaat) een mooie werphengel met molen, ik kon hem niet aannemen maar ik moest het, en ik ben er heel blij mee! Hierna zijn we weer verder gegaan, ik vong al snel een mooi meervalletje. John vong nog 2 karpers en mijn pa ook nog 2 meervallen. Ja het is genieten. Rond een uur of 5 vond John een dood klein visje. We besloten deze door midden te doen en hiermee te gaan vissen, in de kleine vijver mocht je niet met vis vissen maarja, dit was de kans om een kleine Arapaima te vangen. Na 20 minuten vissen gebeurde wat ik totaal niet verwacht had, beet....en voor een goeie. Ik sloeg aan en kassa. Na een flink gevecht had ik de vis op de kant. Een supermooie Tapu, lijkt wel een beetje op een haai. Echt te vet voor woorden. 10 minuten later gebeurde hetzelfde bij John en hij trok er net voor tijd ook nog een Tapu uit. Dit was een geweldig einde van deze dag en met een goed gevoel stapte we alle 3 in de tuktuk om terug te gaan naar Hua Hin. Eenmaal terug bij het hotel lekker koffie gedronken met ons ma'tje. Gelukkig had ze zichzelf vandaag goed vermaakt. Ja ze was wel verdwaald en alles maar dat had ons pap 's middags al voorspeld. Verder had ze nog een 2 uur durende Thaise massage gehad en zo is ze de dag doorgekomen. Nadat we onszelf lekker opgefrist hadden zijn we naar het treinstation gelopen. We wilden een treinticket kopen om naar Koh Samui te gaan, helaas zat de trein vol. Verder was dit een schitterend station, zeer kleurrijk en gemaakt van hout, ik ben blij dat ik er geweest ben, Hua Hin is er terecht trots op. Hierna zijn we lekker bij een restaurantje gaan eten, natuurlijk weer aan de seafood. Hierna gingen mijn ouders het centrum in, ik sprak af met John. We besloten naar de massagesalon te gaan. Ik ging voor de full body massage en hij ging voor een voetmassage. Hierna hebben we lekker thee gedronken en op een bankje op straat nog gezellig zitten kletsen. Samen nog wat gekke foto's gemaakt en ik gaf hem nog een zak Nederlandse pepernoten, daarna afscheid genomen, het was niet zo fijn maarja, zo gaat dat. Daarna ben ik lekker gaan slapen. De volgende morgen zaten we al om half 8 aan het ontbijt want om half 9 zou de taxi bij ons hotel zijn om ons naar Chumpong te brengen, een plaatsje aan de zee vanwaar je de boot naar Koh Samui kon pakken. Na een paar uurtjes rijden kwamen we daar aan, we moesten nog anderhalf uur wachten voordat de boot ging. Even lekker een soepje gegeten en het was al snel tijd om de catamaran te betreden. Een mooi ding en hij vaarde hartstikke snel, ja echt heel gaaf. We dropten mensen op de beroemde eilanden Koh Tao en Koh Pangan. Koh Tao zag er schitterend uit, veel palmbomen en mooie hutjes overal. Na een paar uurtjes arriveerden we in Koh Samui, yeahhh excited! Daar in een busje gestapt die ons haar het plaatsje Bophut bracht, een wat rustiger gedeelte op het eiland. De buschauffeur bracht ons naar een schitterend bungalowpark. Gelukkig hadden ze nog 1 familiehuisje ter beschikking en we besloten die te nemen. 2 schitterende zwembaden, een grote mooie tuin vol met diverse soorten planten en schitterend supernette bungalows. Wederom een hele grote WOW! Even rondgewandeld door het mooie gezellige straatje in het centrum. Hierna zijn we bij een kroegje, recht aan de zee wat gaan drinken en hebben we een paar potjes gepoold. Hierna zijn we ergens net buiten het centrum wat gaan eten, helaas troffen we het niet zo goed maar dat kan altijd gebeuren. We zijn deze avond redelijk op tijd te bed gegaan. De volgende morgen gingen we rond half 9 ontbijten, een mooi buffet met heerlijk eten. Nadat we onze buik rond hadden gegeten zijn we wat rond gaan wandelen. Aangezien we ons hotel maar voor 3 nachten konden boeken hebben we wat hotels bekeken maar we konden niks geschikts vinden. Hierna even de was weggebracht en toen in de songthaew gesprongen om naar Chaweng te gaan, dit is meer de plek op Koh Samui waar de jeugd allemaal heen gaat. Veel barren enz. Maar we hadden het hier niet echt naar onze zin en al snel zaten we weer in de taxi om terug te gaan naar ons hotel. Ik heb bij een reisbureau nog een zeevisstrip geboekt voor de volgende dag. We zijn toen lekker naar de zee gegaan, wat gezwommen en lekker in de zon gelegen, zo slecht nog niet. Hierna nog even het zwembad ingedoken en daarna onszelf op gaan frissen om er een leuke avond van te maken. En dat lukte, we begonnen deze avond in de bar waar we lekker hebben zitten poolen. Hierna gingen we op zoek naar een restaurantje, we konden in eerste instantie niet echt iets geschikts vinden maar uiteindelijk kwamen we uit bij een supermooi Thais restaurant aan zee. We hadden een tafel op het strand, geweldig. Het eten was hier voortreffelijk, man o man wat hebben wij hier lekker zitten eten. De volgende morgen zat ik al om half 8 aan het ontbijt want om 10 over half 9 werd ik opgehaald voor mijn vistrip. Het busje zat vol met Russen, gezellig! Maar wat was ik blij toen er nog een aantal Japanners de bus binnenstapte. Na een uurtje rijden kwamen we aan bij de haven. Een oud houten vissersbootje lag al voor ons klaar. Onderweg naar onze eerste visstek leerde ik Victoria kennen, de Russische Pamela Anderson. Ze was erg aardig, sprak Engels, had een hekel aan Russen, hield van vissen en ze was beeldschoon. Ik was eigelijk nog verdrietig van het afscheid wat ik had moeten nemen van mijn vissersmaat John......Maar als dit mijn nieuwe vismaat wordt....
Eenmaal op de visstek aangekomen en nadat we begonnen waren met vissen werden er al snel de nodige visjes gevangen. Hele mooie vissen in verschillende kleuren, helaas waren ze allemaal maar klein. Na een half uur vissen werden de Japanners zeeziek, moesten we terugvaren naar een plek waar de reddingsboot hun op kwam pikken, eerlijk gezegd was het redelijk hilarisch. Hierna zijn we naar een andere visstek gegaan waar we toch ook weer de nodige vissen vingen, helaas beten de grote vissen niet. Op deze plek zijn we ook gaan lunchen. Een goed buffet, met verse vis, garnalen, nasi, kip salade enz. Ja het was allemaal goed geregeld. Hierna hebben we nog even gevist en toen vaarden we naar een plek waar we zwempauze hadden, de boot gooide het anker uit vlakbij een klein onbewoond eiland die helemaal vol stond met palmbomen. De gids vertelde dat we erheen konden zwemmen maar dat we op moesten passen voor de giftige zeesterren. Gaaf, dus we zwommen naar het eiland waar we lekker even over het superwitte strand gewandeld hebben. Hierna zijn we weer terug naar de boot gegaan en vaarden we weer naar een andere visstek, hier werd helaas niks meer gevangen. Rond half 4 vaarden we terug naar de haven waar een busje ons op stond te wachten om ons terug naar het hotel te brengen. Eenmaal weer bij het hotel heb ik gezellig met mijn pa en ma het nodige bijgekletst, hun hadden deze dag een motortje gehuurd en ze hadden een hele leuke dag gehad. 'S avonds zijn we wat gaan biljarten en hebben we heerlijk gegeten. Deze avond was ik moe en ben ik al redelijk vroeg te bed gegaan. De dag erna heb ik vrijwel niks gedaan. Wat gezwommen en gechilld, wat ook wel heel lekker is. Mijn ouders besloten een strandwandeling te maken en ik besloot aan mijn blog te gaan werken. Deze avond was er een grote vrijdagavondmarkt, heel veel kraampjes met een gezellig sfeertje. Hier hebben we lekker rondgewandeld en een cocktail gedronken waarna we ergens lekker zijn gaan eten. Na het eten nog het andere gedeelte van de markt bezocht en toen redelijk op tijd te bed. De dag erna, na ons heerlijk ontbijt hebben we 2 motors gehuurd. We besloten lekker rond het eiland te toeren. Het is hier schitterend rijden, lekker weer, mooie natuur en de wegen zijn goed. Nadat we op de hoek van het eiland even van het schitterend uitzicht genoten hadden zijn we naar een dorpje gereden. Daar parkeerden we de motor en zijn we rond gaan wandelen. Tijdens het wandelen kwamen we uit bij 1 of ander religieus ritueel, waarschijnlijk had het iets te maken met het verjagen van kwade geesten. Er liepen draken rond en allemaal mensen met spiesen in hun wangen waar de lokale mensen geld aan prikten, als offer neem ik aan. De mensen werden met bloed beschilderd en er werd overal vuurwerk afgestoken. Het was een zeer bijzonder gebeuren, om het maar zacht uit te drukken. Hierna zijn we ergens wat gaan drinken waarna we weer op de motor stapten. We zijn naar de tempel gereden waar een opgezette monnik te bezichtigen was. Dat had ik nog nergens gezien en ik ben dus erg blij dat ik daar geweest ben. Hierna hebben we in een dorpje ergens lekker gegeten waarna we weer terug naar het hotel gereden zijn. Mijn ouders gingen lekker bij het zwembad liggen en ik besloot naar de viswinkel te gaan. Ik had een hengel inclusief molen gekregen van John maar dat ding is echt te moeilijk, bij het inwerpen raakte hij helemaal in de knoop en ik wilde dit laten maken. Helaas spraken ze bij de viswinkel geen Engels en moest ik het zelf maar uitzoeken. Maar met een schaar en een mes kwam ik een heel eind en ik kreeg de knoop eruit. Hierna heb ik nog even de Big Buddha bezocht en daarna ben ik terug gereden naar het hotel. Nog even geoefend met mijn nieuwe hengel maar die zat na 3 x werpen weer helemaal in de knoop....ik geef het op. S avonds even lekker gedoucht en daarna zijn we met zijn 3en lekker wat gaan drinken en eten. Deze avond wederom redelijk op tijd te bed. De dag erna ben ik na het ontbijt nog even lekker rond gaan scheuren met de motor. Rond half 11 moesten we hem inleveren, de motor werd nog gecontroleerd op schade maar alles was goed. Hierna ben ik even aan mijn blog gaan werken. Rond half 12 zijn we met zijn 3en naar het naastliggende dorpje gewandeld. Daar hebben we recht aan zee een lekkere smoothie gedronken, een lokaal marktje bezocht en in een gammel authentiek Thais restaurant heerlijk geluncht. Hierna zijn we met de taxi terug gegaan naar ons hotel waar we lekker een paar uurtjes gezwommen hebben. Ook heb ik deze middag mijn vliegticket naar Yangon geboekt, een grote stad in Myanmar. Ik vlieg daar 19 februari heen. I'm excited! Volgens verhalen van andere reizigers is het een geweldig land. Je kunt het vergelijken met Thailand zo'n 20 jaar geleden, superauthentiek, een geweldige natuur en de mensen zijn er zeer vriendelijk. 'S avonds zijn we met zijn 3en gezellig wat gaan drinken en daarna zijn we naar ons favoriete restaurant gegaan. Het is een echt Thais maar sjiek restaurant. De kwaliteit van het eten is hier subliem. We hebben hier echt de lekkerste vis gegeten die je je maar kunt bedenken. Deze avond sloten we af met een Irish Coffee waar je U tegen zegt. Daarna zijn we nog even rond gaan wandelen en zijn we redelijk op tijd te bed gegaan. Deze morgen zijn we na ons overheerlijke ontbijt onze koffers in gaan pakken want we verlaten vandaag Koh Samui. We hebben hier een hele mooie tijd gehad, we zaten in een mooi dorpje in een geweldig hotel, recht aan zee. Ja dit was genieten. Vandaag worden we tussen 12 en half 1 opgehaald door een taxi die ons naar de boot brengt. Dan varen we naar het vaste land waar we met de bus in een paar uurtjes naar het vliegveld worden gebracht en vanuit daar vliegen we naar Bangkok, met mijn pa en ma naar de beroemdste backpackersstraat van de wereld, Kao San Road....geweldig :-)

  • 12 Februari 2014 - 21:13

    Nicole:

    ja dat eten samen zal wel even wennen zijn
    maar laat je nog maar even verwennen
    en geniet er samen van ...
    jullie zien en doen veel leuke dingen
    en het is super om jullie te volgen xxx

  • 20 Februari 2014 - 21:37

    Marie-José :

    Hoi jongen , mooi verslag ! Maar we hebben toch nog 2dagen meer op Koh Samui gelogeerd.in dat geweldig mooie huis !

  • 23 Februari 2014 - 08:28

    Schrijver:

    Klopt als een bus :-)

  • 23 Februari 2014 - 10:18

    Harrie:

    Hoi Stefan,

    Nog eens dit verslag teruggelezen. Dat was een mooie tijd en hardstikke mooi dat het zo is opgeschreven. Dan krijg je pas in de gaten dat we veel hebben beleefd.

    Ga zo door.
    Groet, pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Reisverslag over de reis van Thailand tot...

Actief sinds 05 Aug. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 32294

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste backpackreis

Landen bezocht: